جدیرترین اخبار :
  • تجلیل و تکریم از معلمان، سرمایه های فرهنگی
  • پیام تسلیت اعضای هیات مدیره درپی درگذشت عموی مدیرعامل سازمان
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر انرژی پاک
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان

یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان آغاز شد

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/10/27 | تعداد بازید :302
یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی سیستان وبلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان پاکستان امروز /سه شنبه/ در شهرستان چابهار آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا رئیس هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی "ایرج حسن پور" مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و رئیس هیات کشور پاکستان "عبدالقادر میمن" رئیس کل گمرکات بلوچستان پاکستان، و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اقتصادی و بخش‌های خصوصی سیستان و بلوچستاندر این نشست حضور دارند.

بررسی روند اجرای موارد توافق‌نامه دهمین کمیته مشترک تجارت مرزی و تائید و دستور کارجدید توسط هیئت‌های ایرانی و پاکستان از مهمترین برنامه‌های روز اول کمیسیون مشترک تجارت مرزی است.

هدف از برگزاری کمیته مشترک تجارت مرزی بررسی مسائل، رفع موانع تجارت مرزی، توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی ۲ کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان است.

در این کمیته ۲ طرف هماهنگی لازم را در رشد و رونق مبادلات تجاری و اقتصادی، تبادل هیات‌های تجاری، برپایی نمایشگاه‌های مشترک،جذب سرمایه گذاری دوجانبه، ایجاد مراکز صنعتی مشترک و بازارچه‌های خرده فروشی انجام خواهند داد.

پنل‌های تخصصی دوجانبه از جمله امور بازرگانی، گمرک و امور بانک و تهاتر، امور حمل و نقل، امور شیلات و کشاورزی برگزار و پس از آن بین طرفین تفاهم‌نامه مشترک به عنوان سند توسعه همکاری دوجانبه به امضا مسوولان دوطرف خواهد رسید.

دهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان نیز دیماه سال گذشته در شهر کراچی کشور پاکستان برگزار شد. یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان از امروز به مدت ۲ روز در شهرستان چابهار آغاز بکار کرد.

 

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل